Waar verander ik de mail instellingen?

Login in Plesk en ga naar Mail-instellingen



  • Maildienst op domein activeren (hier kunt u de maildienst aan en uit zetten)
  • Wat te doen met mail aan niet-bestaande gebruikers
    • Terugsturen met verklaring (hier kunt u zelf aangeven wat voor bericht de afzender krijgt).
    • Doorsturen naar adres (Dit is het adres wat ervoor zorgt dat uw mail door gestuurd wordt).
    • Afwijzen (Hier wijst u standaard niet bestaande mailadressen af).
  • Webmail (Hier stelt u uw webmail in wij gebruiken maar één webmail en dat is roundcube).
  • SSL/TLS-certificaat voor webmail (Hier kunt u een certificaat gebruiken voor het beveiligd inloggen op webmail. Let wel dat u zelf de https er voor moet zettten).
  • Verzendlijsten inschakelen (Voor als u nieuwsbrieven wenst te versturen).
  • Bescherm tegen spam door met het DKIM-systeem uitgaande berichten te ondertekenen (DKIM is een soort digitale handtekening hiermee bevestigd u dat u authentiek bent).